راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

با ما در مسیر موفقیت حرکت کنید

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

با ما در مسیر موفقیت حرکت کنید

بایگانی
  • ۰
  • ۰
می خواهیم بدانیم تفاوت افراد موفق و ناموفق در چیست و چه رفتار و کرداری است که گروهی را به اهداف والا می رساند و گروه دیگر را از رسیدن به کوچک ترین موفقیت ها باز می دارد.

بزرگ ترین و کلیدی ترین تفاوت بین انسان های موفق و افراد ناموفق

مطمئنا سوالی که برای همه ما پیش می آید چرا عده ای موفق و گروهی دیگر ناموفق است و یا بهتر است بگوییم افراد موفق و ناموفق در چیست .چه رازی پشت موفقیت کمبودهایی در فصل ناموفق بودن افراد پنهان است؟ اراده، پشتکار و سخت کوشی. بهره مندی از این ویژگی ها خیلی فراتر از بهره مندی از اشتیاق سوزان برای موفقیت و تصمیم برای ایجاد یک تغییر خاص در زندگی خود و افراد جامعه است. به طور کلی تفاوت اصلی موفق ها و ناموفق ها درایت های کلیدی و تصمیماتی که به واسطه آن مسیر زندگی انسان ها تغییر پیدا می کنند. بخش اصلی این المان ها را می توان افکار و اعمال آنها دانست آنچه که در این بخش به صورت اینفوگرافی برایتان توصیف کنیم.افراد موفق و ناموفق

افراد موفق و ناموفق

9 تفاوت مهم بین افراد موفق و ناموفق

1- افراد موفق به اهداف بلند مدت فکر می کنند و افراد ناموفق کوتاه مدت ها را انتخاب کنند

 افراد موفق و ناموفق

یکی از مهم ترین تفاوت موفق ها و ناموفق ها تصمیماتی که آنها برای زندگی و کار خود می گیرند که در این زمینه دور اندیش بودن برخی همان علت موفقیت آنهاست .یک فرد ناموفق هرگز به آینده های دور و تاثیراتی که تصمیم و رفتار است در دراز مدت خواهد داشت نمی اندیشد.

 

2-افراد موفق موفقیت را در تلاش بسیار و افراد ناموفق آن در شانس می بینند:

 یک فرد موفق می داند که برای رسیدن به هدف خود باید سخت تلاش کند و با همین طرزفکر به خواسته خود می رسد ولی برعکس یک فرد ناموفق همیشه خوشبختی و موفقیت خود را وابسته به شانس می داند.

 

افراد موفق و ناموفق

 

3-موفق ها اشتباه را می پذیرند ولی نا موفق دیگران را مقصر می دانند:

 یکی دیگر از تفاوت های اساسی بین افراد موفق و ناموفق این است که انسان های موفق در تمام مراحل زندگی شان مسئولیت شکست های شان را بر عهده می گیرند اما افراد شکست خورده و ناموفق همیشه دیگران را مسئول شکست های خود می دانند و دائما بهانه گیری می کنند و این و آن را سرزنش می کنند. در واقع، افراد موفق مسئولیت 100 درصد زندگی خود را می پذیرند و اعتقاد دارند که آدمی حاکم بر سرنوشت خود است.

 

 افراد موفق و ناموفق

 

4- موفق ها برای یادگیری تلاش می کنند و ناموفق ها ادعا می کنند که همه چیز را می دانند:

میل افراد موفق برای یادگیری و پیشرفت پایانی ندارد. یکی از تفاوتهای اساسی دیگر بین افراد موفق و ناموفق در تلاش آنها برای یادگیری و فراگیری مهارت های جدید است. 

5- موفق ها از ایده های شان می گویند و ناموفق ها از دیگران:

افراد موفق و ناموفق

حتمن شما هم متوجه شده اید که افراد موفق اصولا سعی دارند در مورد ایده های کاربردی خود بگویند ولی دسته ناموفق ها همیشه در مورد مردم و موضوعات غیر ضروری و بی اهمیت صحبت می کنند. 

6- تفاوت موفق ها و ناموفق ها در انجام وظایف:

برای فرد موفق هدف و اصل کار مهم است اما برای فردی ناموفق مقام و رتبه. 

7- موفق ها از موفقیت دیگران  و ناموفق ها از شکست آنهاخوشحال می شوند:

افراد موفق اعتقاد دارند هرچقدر رقابت سالم موفقیت لذت بخش تر اما افراد ناموفق بیشتر به شکست دیگران فکر می کنند.  

8- موفق ها از تغییر استقبال کرده و ناموفق ها از تغییرات گریزانند

افراد موفق و ناموفق

یکی از تفاوت های جالب بین افراد موفق و ناموفق این است که انسان های موفق از تغییر استقبال می کنند و آن را در آغوش می کشند اما انسان های ناموفق همیشه از تغییر می ترسند.

 9- موفق ها احترام می گذارند ناموفق ها انتقاد می کنند:

افراد موفق و ناموفق

یکی از ویژگی های پسندیده افراد موفق احترام و تقدیر از دیگران است آنها سعی می کنند در مورد توانایی ها و نقاط مثبت افراد صحبت کنند در حالیکه افراد ناموفق تمام تلاششان انتقاد و تضعیف روحیه اطرافیان است.




منبع: نمناک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی