راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

با ما در مسیر موفقیت حرکت کنید

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

با ما در مسیر موفقیت حرکت کنید

بایگانی
  • ۰
  • ۰

همه انسانها در زندگی در جستجوی موفقیت در زندگی میباشند و در بیشتر آنها این امر به تحقق نمی پیوندد. در واقع نه به این خاطر که نمیخواهند ، بلکه به این دلیل که از شکست و تلاش برای موفقیت وحشت دارند. همچنین بیشتر افراد اصلا نمیدانند که چگونه باید خود را در مسیر موفقیت قرار دهند. همچنین گاهی موفقیت افراد را در موفقیت های بزرگ مالی میدانند، ولی واقعیت این است که ، موفقیت ریشه در احساس خوشبختی دارد و بیشتر مردم تصور میکنند که تا وقتی پول زیادی نداشته باشند به موفقیت هم نخواهند رسید. در واقع موفقیت از پیامدهای موفقیت است و برای موفقیت نیاز به پول زیاد نیست بلکه نیاز به شادمانی و حس خوشبختی است که شما باید در هر لحظه زندگی خود ایجاد کنید. در واقع یک کار ساده مانند کاشتن یک درخت و یا گوش دادن یه یک تصنیف کوتاه و زیبا نیز میتواند در مسیر موفقیت به شما کمک کند. رازهای موفقیت راز نیستند، بلکه در واقع همه آنرا میدانند و از اینرو است که بسیاری از افراد بی سواد در سراسر دنیا وجود دارند که به موفقیتهای مالی بزرگ میرسند. ولی عده ای از مردم از شکستهای پیاپی که باید در مسیر موفقیت تحمل کنند وحشت دارند و یا اصولا خود را شایسته موفقیت نمیدانند و از اینکه موفق باشند میترسند ،چرا که موفقیت برای آنها ترس از دست دادن ثروتی را که فراهم کرده اند به همراه دارد و البته همه خانواده و کارکنان ما به او، برای پول او احترام میگذارند. در اینجا ما میخواهیم به 7 اصل اصلی و مهمتر برای موفقیت بپردازیم.

اصول اصلی برای موفقیت

موفقیت یک اصل مهم دارد و آن اینکه کاری را که دوست دارید و در آن ماهر هستید انجام بدهید. تمام افراد موفق در دنیا روی همین اصل یا 2 اصل که در واقع یکی هستند کار کرده اند. بسیار لازم است که آنچه در آن خوب هستید را بهتر و بهتر کنید و از رتبه 1000 به 100 و از رتبه 100 به 1 تبدیل شوید. زیرا در آن صورت هر که به دنبال بهترین است باید به سراغ شما بیاید و شما میتوانید دستمزد بسیار بالایی را برای آن دریافت کنید. میتوانید یک تاجر، یک جراح، یک فروشنده، یک مدیر، یک پیمانکار ساختمان، یک تاجر و ... باشید. ولی الزاما باید بهترین باشید و یا حداقل در 10 نفر اول باشید. علاوه بر این باید آماده شکستهای بسیار باشید. مطالب و تجارب بسیار بسیار زیادی را باید در زمینه کار خود بیاموزید. در این مسیر بی شک بسیاری از چیزهایی را که قبلا جمع کرده بودید ممکن است از دست بدهید. ولی این مسیر از این زیر و بم ها بسیار دارد. در این قسمت به 7 اصل از مهمترین اصول موفقیت اشاره میکنیم.
1- شکستهای بزرگ را تجربه کنید
2- سعی کنید همواره با افرادی همانند خودتان گروهی هایی را برای ایجاد یک استارت اپ تشکیل دهید
3- از تجربه دیگران که قبل از شما، در راه شما بوده اند استفاده کنید
4- بسیار در مورد کار خود بیاموزید و تجربه کسب کنید
5- از کارهای کوچک شروع کنید که ریسک شکست را کاهش دهید
6- به تنهایی وارد مسیر موفقیت شوید و از کمک دوستانتان استفاده کنید
7- حسابگر باشید و 50% درآمد موفقیتهای خود را برای رشد تجارت خود و 50% آنرا برای مواقع سخت ذخیره کنید.


7 راز موفقیت در زندگی

نحوه شروع در مسیر موفقیت

در مورد کاری که میخواهید انجام دهید اطلاعات بسیاری جمع آوری کنید. اطلاعاتی که باید آنها را دسته بندی و بررسی و تجزیه و تحلیل کنید، تا متوجه شوید که در چه کاری خوب هستید. این کار مشکلترین و مهمترین بخش قضیه است. باید ماه ها وقت خود را در مورد کارهای مختلف و مردان و زنان موفق بررسی کنید و اطلاعات جمع آوری کنید. در ادامه باید ببینید آیا امکانات و ابزار لازم و سرمایه مالی و انسانی لازم برای شروع را در دست دارید و یا باید آنها را جمع آوری کنید؟ باید اولین قدم را با شجاعت بردارید و میزان موفقیت خود را هر روز اندازه گیری نمایید. بخش عمده کار در موفقیت، روبرو شدن با شکستهای بزرگ و بلند شدن دوباره است و این کاری است که اغلب مردم بعد از 2 یا 3 شکست اول آنرا رها میکنند. بنابراین بطور خلاصه مراحل موفقیت را به شرح زیر معرفی مینماییم.
1- جمع آوری اطلاعات و مطالعه کتب مختلف در زمینه موفقیت
2- دسته بندی اطلاعات در انتخاب 2 یا 3 مسیر که بنظر مناسب می آید
3- ارزیابی منابع مالی و انسانی لازم برای شروع کار
4- تهیه برنامه زمانی برای انجام مراحل مختلف کار
5- ارزیابی بدترین سناریو احتمال شکست در کار و برآورد سود حداقل و زیان حداکثر
6- شروع اول و برداشتن اولین قدم برای شروع کار
7- ارزیابی روزانه، هفتگی و ماهانه و سالانه پیشرفت
8- اصلاح مجدد برنامه بطور دقیقتر
9- شروع دوم و ...

اصول موفقیت کاربردی در عرصه های مختلف

اصول موفقیت که در بالا اشاره شد در واقع برای هر نوع موفقیتی در کار ،تحصیل و زندگی مشترک مفید است و فرد میتواند با استفاده از این اصول اخلاق موفقیت را در خود پرورش دهد. هوشیاری از وضعیت حال و آینده و جمع آوری اطلاعات در کنار شجاعت و روبرو شدن بارها و بارها با شکست میتواند ریشه شما را در موفقیت در زمینه مورد نظر عمیق کند. اصل اساسی موفقیت صبر است. در زندگی زناشویی و مشترک نیز بررسی دقیق در مورد همه مسائل و صبر و تحمل بسیار در پیش بردن امور و اهداف زندگی مشترک به نتیجه ای حیرت انگیز منجر میشود. برنامه ریزی برای آینده فرزندان و محاسبه دقیق حساب هزینه و درآمد در خانوار ، میتواند خود به تنهایی به یک موفقیت مالی خوب در بلند مدت منجر شود. بنابراین برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید. با یک درآمد کم، ولی حسابگری دقیق میتوانید به اهداف بلندی در زمینه مالی برای خرید خانه دست پیدا کنید. همچنین میتوانید برای راه اندازی کسب و کار برای فرزندان خود در 20 تا 30 سال آینده برنامه پس انداز بیمه عمر داشته باشید. بنابراین مهمترین اصل موفقیت کاربردی در همه زمینه ها صبر و برنامه ریزی بلند مدت است.



منبع: هنرزندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی