راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

با ما در مسیر موفقیت حرکت کنید

راهی برای رسیدن به موفقیت فردی

با ما در مسیر موفقیت حرکت کنید

بایگانی
  • ۰
  • ۰

راهکارهای رسیدن به موفقیت شخصی

همه ما می خواهیم در زندگی موفق شویم، حالا فرقی ندارد که این موفقیت در زمینه عملکرد ورزشی، کسب و کار و یا هر موضوع دیگری باشد. بسیاری از ما همیشه به این مسیر بی پایان می اندیشیم. ولی تعدادی از افراد تلاش لازم را برای به دست آوردن موفقیت انجام نمی دهند. اغلب اوقات ما خودمان مانع پیشرفتمان می شویم. دلیل این اتفاق هم این است که ما راهکارها و نکاتی که برای موفقیت شخصی لازم است را نمی دانیم.

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم به همین منظور در اینجا ما یک روش ۷ مرحله ای را که «آنتونی رابینز» بیان کرده است، مطرح کرده ایم.

۱ – همیشه از قدرت شخصی استفاده کنید

منظور از قدرت شخصی چیست؟ قدرت شخصی توانایی لازم برای انجام کارهاست. قدرت شخصی باعث موفقیت شخصی می شود. اما چه مسائلی مانع انجام کارها می شود؟ پاسخ روشن است؛ ترس!
بزرگترین ترس، ترس از شکست است. بنابراین آنچه ما باید دائما با خود تکرار کنیم این است که هیچ شکستی وجود ندارد، فقط هر کار ما یک سری پیامد و نتیجه دارد. شما هرگز در زندگی شکست نخورده اید و همیشه نوعی موفقیت شخصی داشته اید. شما موفق به کسب نتایج مختلفی می شوید. نکته کلیدی چگونگی استفاده از این نتایج است.

در مورد آن فکر کنید. چند نفر از ما همیشه اهدافمان را محقق می کنیم؟ من فکر می کنم تعداد کمی از افراد این کار را انجام می دهند. اما چند نفر از ما به درستی از نتایج و پیامدها استفاده می کنیم؟ تقریبا همه ما! سخنرانان معروف مانند زیگ زیگلار، جیم ران، آنتونی رابینز و بسیاری دیگر این نکته را مطرح می کنند که اتفاقاتی که رخ می دهند بستگی به تلاش شما دارد.

چند نفر از ما هنگام شکست احساس خوبی داریم؟ چند نفر از ما نسبت به یادگیری احساسی مثبت داریم؟ بنابراین تنها راه به دست آوردن موفقیت شخصی این است که ما بدانیم هیچ شکستی وجود ندارد. شما همیشه می توانید از طریق یادگیری و تجربیات خود پیشرفت کنید. چیزی که همیشه سعی کرده ام به دانش آموزان خودم یاد بدهم این است که همیشه باید برای یادگیری مطالب جدید تلاش کنند.

موفقیت شخصی

۲ – برای برخورداری از موفقیت شخصی مسئولیت کارهای خود را بپذیرید

آیا همه ما این کار را می کنیم؟ اعتقاد و باور رایجی که در بین اکثر افراد مشترک است و من با آن به شدت موافق هستم، این است که تمام اتفاقاتی که در طول عمر برای ما رخ می دهد نتیجه کارهای ذهنی و فیزیکی خودمان است. هر چیزی که شما به آن فکر کنید، همان برای شما رخ می دهد. این باور، قانون جذب نام دارد.

شاید شما به این مطلب اعتقاد نداشته باشید. در واقع قبول این موضوع در ابتدا بسیار دشوار است. اما اجازه دهید توضیحات بیشتری درباره این موضوع بیان کنم. اگر شما مسئولیت پذیر نیستید، پس چه کسی قدرت تغییر زندگی شما را دارد؟

وقتی متوجه شدید که در یک دنیای مسالمت آمیز مشکلی دارید، قدرت تغییر آن را دارید! این سیستم اعتقادی به شما نمی گوید که همه چیز تقصیر شماست، اما به شما توانایی می دهد که باور کنید که می توانید شرایط زندگی خود را به هر شرایط دلخواهی تغییر دهید. همچنین این باور شما را در ریل موفقیت شخصی قرار می دهد.

۳ – برای موفقیت شخصی همیشه خود را به چالش بکشید

اگر می خواهید به عنوان یک انسان موفق رشد کنید، ضروری است که خود را به طور ثابت به چالش بکشید. خودتان را در موقعیت هایی قرار دهید که باعث ناراحتی شما می شود. هنگامی که شما خود را در موقعیت های مختلف قرار می دهید متوجه می شوید که می توانید کارهای متفاوتی انجام دهید. انسان ها وقتی می توانند خود را در شرایط مختلف قرار بدهند، می توانند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند، آن ها می توانند کاری را انجام دهند که هرگز امکان پذیر نبوده است.

اجازه بدهید از شما بپرسم، چند بار تا به حال مجبور به انجام کاری شده اید؟ بعضی از ما در فشار زیاد بهتر کار می کنیم. با به چالش کشیدن خود، ما بیشتر رشد می کنیم. نکته ای که بسیار طلایی است این است که آن چیزی که باعث عدم پیشرفت مان می شود، افکارمان است نه توانایی هایمان! درک این نکته برای موفقیت شخصی ضروری است.

نکات اساسی برای به چالش کشیدن خود

کاری را که به نظر می رسد فراتر از توانایی فعلی شماست، انجام دهید.

طوری رفتار کنید تا دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند.

مانند کسی رفتار کنید که آماده انجام کارهای فراتر از توانایی خودش می باشد.

برای کار خود برنامه ریزی کنید و قدم به قدم پیش بروید. ذهن شما هنگامی که از انجام کاری آگاه باشد آن را راحت تر انجام می دهد و به شما القا می کند که موفق خواهید شد.

۴ – به توانایی های خود ایمان داشته باشید و زیاد به جزییات توجه نکنید

هنگامی که به خود ایمان داشته باشید، تمام کارها را می توانید به نحو احسن انجام دهید و موفقیت شخصی کسب کنید. حالا این که چگونه می توانیم درک درستی از خود به دست بیاوریم و به خود ایمان داشته باشیم، مسئله است و ما را به چالش می کشاند. گاهی اوقات بعضی موضوعات ما را در انجام برخی کارها محدود می کند. نکته دیگری که وجود دارد این است که توجه به جزییات مانع فعالیت درست ما می شود.

«آنتونی رابینز» در کتاب خود درباره این موضوع می گوید: «شما برای انتخاب میوه مورد علاقه خود لازم نیست تمام اطلاعات درباره آن میوه را بدانید. شما فقط باید میوه را انتخاب کنید و تغذیه ای را که لازم دارید دریافت کنید!»

چیزی که می خواهیم به آن توجه کنید این است که شما باید تمام تلاش خود را بکنید ولی به هیچ عنوان نباید درگیر جزییات شوید. به نظر من، یادگیری تجربی بسیار مفیدتر از مطالعه کتاب ها و سخنرانی هاست. این را براساس تجارب شخصی ام بیان می کنم. هنگامی که کار حرفه ای خود را آغاز کردم، مسئول تدریس به دانش آموزانی بد و زیر ۱۴ سال شدم و به من گفته شد که مطالبی را به آنان بیاموزم که قبل از آن فقط به صورت تئوری آن را مطالعه کرده بودم. الان به شما می گویم که تجربه ای که که من در کار عملی ام به دست آوردم، بسیار بیشتر از تجارب سال ها تحصیلم بوده است. سعی کردم که همیشه رو به جلو حرکت کنم و به سمت موفقیت شخصی حرکت کنم. همیشه تمام تلاشم را برای بهتر شدن انجام داده ام.

موفقیت شخصی

۵ – همیشه در اعمال خود یکپارچگی داشته باشید

یکپارچگی به این معنی است که ما مطابق با عقاید خود عمل کنیم. تا زمانی که مطمئن باشید عقایدتان درست است و تا وقتی که اعمالتان با آن ها تطابق داشته باشد، می توانید اطمینان حاصل کنید که به اهدافتان دست پیدا می کنید و موفقیت های فراوانی در زندگی تان خواهید داشت.

کسی که در فعالیت هایش یکپارچگی داشته باشد به عنوان یک مرجع برای دیگران محسوب می شود. فقط برای یک لحظه فکر کنید اگر کسی یکپارچگی نداشته باشد، یعنی اعمالش با اعتقاداتش یکسو نباشد، می تواند برای دیگران به عنوان یک الگو باشد؟ آیا شما به توصیه ها و پیشنهادات این فرد گوش می دهید؟ آیا این فرد در مسیر موفقیت شخصی است؟

۶ – برای موفقیت شخصی حتما با دیگران ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بازخورد مناسب دریافت کنید

اگر نتیجه ای را که می خواهید به دست نیاوردید، حتی اگر با تمام قوا برای به دست آوردن آن تلاش کرده اید، چه کاری باید انجام دهید؟ باید تغییر دهید! به خاطر داشته باشید که افراد به وسیله انگیزه ها و محرک هاست که فعالیت می کنند.
اگر نمی توانید ارتباط برقرار کنید به این معنی نیست که طرف مقابل شما آدم اشتباهی است، چرا که ممکن است، سخنان و یا رفتار شما اشتباه باشد. پس باید چه کاری انجام دهید؟ رویکرد خود را تغییر دهید، از کلمات مختلف استفاده کنید، متن خود را تنظیم کنید، زبان بدن خود را تغییر دهید. حتما به این نکته توجه کنید که ارتباطات وسیله ای برای کسب نتایج و رسیدن به موفقیت شخصی است.

۷ – نسبت به انجام کارهای خود تعهد داشته باشید و هر کاری که می توانید را انجام دهید

در انجام کارهایتان به هیچ عنوان به دیگران آسیب نرسانید. این مورد آخر بسیار مهم تر از موارد دیگر است. اگر آرزوی موفقیت دارید، باید تمام تلاش خود را بکنید و هر کاری که از دست تان بر می آید انجام دهید. کلید موفقیت شخصی در زندگی، همین تلاش کردن است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی